|150|
پی نوشت ها:
[1] . رئیف خوری،
الفکرالعربی الحدیث، اثرالثورة الفرنسیَّه فی توجیه السیاسی والاجتماعی،تحقیق:
محمد
کامل الخطیب (الطبعة الثانی، دمشق 1993، منشورات وزارة الثقافة).
[2] . این روی کرد به طور
مفصل در منبع فوق مورد تحقیق قرار گرفته است.
[3] . دکتر علی محمد
نقوی، جامعه شناسی غرب گرائی، ج1، ص27- 34 (انتشارات امیرکبیر 1361).
[4] . محمد علی منوچهری،
مذهب و سیاست در جهان، ص727 (انتشارات هاد 1370).
[5] . حمید عنایت، سیری
در اندیشه سیاسی عرب، ص164 (انتشارات جیبی 1363).
[6] . هاشم شرابی، روشن
فکران عرب و غرب، ترجمه عبدالرحمن عالم، ص10 و11 (دفتر نشر
مطالعات سیاسی و بین المللی 1369).
[7] . محمد محیط
طباطبایی، نقش سید جمال الدین اسد آبادی در بیداری مشرق زمین، ص 113 (انتشارات
دارالتبلیغ اسلامی).
[8] . روشنفکران عرب و
غرب، ص11.
[9] . سیری در اندیشه
سیاسی عرب، ص161.
[10] . سید محمود طالقانی،
"کواکبی و استبداد" از مجموعه حکمت در مقدمه ترجمه طبایع استبداد
ترجمه عبدالحسین میرزای قاجار (مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی).
[11] . سیری در اندیشه
سیاسی عرب، ص161 و 162 .
[12] . عبدالرحمن کواکبی،
اعمال الکامله، به کوشش محمد جمال طحان، ص66 و 67 (طبعة الاولی،
بیروت 1995).
[13] . همان، ص66.
[14] . همان.
[15] . همان، ص68-71.
[16] . همان، ص93.
[17] . عبدالرحمن کواکبی،
ام القری، ص38 (دارالرائد العربی، الطبعة الثانیه، بیروت1982).
[18] . همان.
[19] . در اعمال الکامله
عبدالرحمن الکواکبی: طبایع استبداد و ام القری به علاوه خلاصه ای از مجلات
کواکبی جمع شده است، این مجموعه به خوبی میتواند این مقایسه را ممکن سازد.
|