طراحی وب سایت مشاورین املاک بهبود

02188272631   09381006098  
تعداد بازدید : 68
7/2/2023
hc8meifmdc|2011A6132836|MoshaverAmlakDBWebSite|tblnews|Text_News|0xfdff7494000000009e01000001000c00

 

قانون استخدام خدمات کشوری کانادا

 

عنوان قانون

ماده 1- این قانون به عنوان یک سند رسمی شامل قانون استخدام خدمات دولتی کانادا می‌باشد.

-       شرح و تفسیر قانون

ماده 2- تعاریف

بند یک در این قانون :

-       رقابت بسته به معنی رقابتی است که فقط مختص افرادی است که در دستگاههای مشمول این قانون به استخدام درآمده‌اند و لذا رقابت بسته به رقابت بین این دسته از افراد طلاق می‌شود.

-       کمیسیون : به معنی کمیسیون خدمات دولتی است که در بند 1 ماده 3 به آن اشاره شده است.

-       کمیسیونر : به معنی فردی است که عضو کمیسیون بوده و به عنوان رئیس انجام وظیفه می‌نماید.

-       دپارتمان : به معنی واحدی (تشکیلاتی) است که در برنامه اول «لایحه یا قانون مدیریت مالی کانادا» به آن اشاره شده است و به معنی شعبه یا بخشی (دستگاههای زیر مجموعه حوزه خدمات دولتی کانادا) از خدمات دولتی است [1]که توسط رئیس شورای سلطنتی در راستای تحقق اهداف «قانون استخدام خدمات دولتی» ایجاد شده است.

جابجائی : به معنی انتقال یک مستخدم از یک پست به پست دیگر می‌باشد.

-       جانشین رئیس که همان مدیر کل است معانی زیر را در بردارد :

الف- مسؤول واحدی است که در برنامه اول «قانون مدیریت مالی کانادا» به آن اشاره شده است  را به معنی یکی از مسؤولین واحدهای وابسته به حوزة معاون وزیر اطلاق می‌شود.

ب- مسؤول هر شعبه یا بخشی از خدماتی دولتی (یکی از دستگاههای زیر مجموعه خدمات دولتی) است که بتوان تعریف دپارتمان را به آن اطلاق کرد. چنین فردی توسط فرماندار عضو شورای سلطنتی به عنوان مدیر کل در راستای تحقق «قانون استخدام خدمات دولتی » به کار گمارده می‌شود.

ج- یا مسئوول بخش دیگری از خدمات دولتی است که کمیسیون بر اساس حقوق و اختیارات انحصاری خود می‌تواند فرد یا افرادی را به عنوان مدیر اجرایی (CEO ) آن بخش یا واحد منصوب نماید.

-       مستخدم : به معنی فردی است که به استخدام آن بخش از خدمات دولتی درآمده است که کمیسیون حقوق و اختیارات انحصاری برای انتصاب افراد در آن بخش را دارا است.[2]

-       اداره یا سازمان محلی : به معنی سازمانی است که به هدف ارائه خدمت به مناطقی که شامل یک بخش یا ناحیه هستند ایجاد شده است بدین معنی که خدمات آنان منحصر به همان بخش یا ناحیه (نه کل کانادا) می‌شود. [3]

-       وزیر : به استثنای ماده 9 به معنی هر عضو شورای سلطنتی کانادا است که به انجام امور اداری می‌پردازد.

-       رقابت باز : به معنی رقابتی است که برای مستخدمین حوزه خدمات دولتی و مستخدمین خارج از حوزة خدمات دولتی به یک اندازه است. یعنی مستخدمین دستگاههای مشمول و غیر مشمول حوزه خدمات دولتی کانادا دارای حقوق برابر برای رقابت استخدام و . . . می‌باشند.

 

بخش اول : کمیسیون خدمات دولتی

ماده 3- تشکیل کمیسیون

-       بند1- بموجب این سند کمیسیونی بنام کمیسیون خدمات دولتی ایجاد می‌شود که شامل یک فرد به عنوان رئیس و دو فرد دیگر که توسط فرماندار عضو شورای سلطنتی منصوب می‌شوند می‌باشد.

-        بند2- بموجب این سند یک کمیسیونی که بر طبق بند 1 ماده 2 به عنوان رئیس کمیسیون خدمات دولتی است، ادارة امور را برای یک دورة 10 ساله در دست می‌گیرد اما احتمال   دارد که در هر موقع از زمان توسط فرماندار عضو شورای سلطنتی با نظارت مجلس عوام و مجلس سنا عزل گردد.

-       بند3- کمیسیونر می‌تواند بعد از انقضای دورة خدمتی (دورة 10 ساله) برای یک دورة 10 ساله دیگر به عنوان این سمت انتخاب شود.

-       بند4- رتبه و جایگاه هر کمیسیون معادل مدیر کل هر واحد یا دپارتمان می‌باشد.

-       بند5- هرگونه پرداختی به کمیسیونر از قبیل حقوق و فوق‌العاده‌ها بایستی توسط فرماندار عضو شورای سلطنتی بطور ثابت تعیین شده باشد.

-       بند6- یک کمیسیونر نمی‌تواند شغل دیگری در حوزه خدمات دولتی یا غیر از آن داشته باشد.

-       بند7- هر کمیسیونر قبل از اینکه به خدمت مشغول می‌شود باید با حضور در شورای سلطنتی و در حضور ملکه به ادای سوگند اداری پرداخته و در تشریفات رسمی آن شرکت نماید.

ماده4- رئیس

-       بند1- رئیس کمیسیون مدیر اجرائی کمیسیون هم می‌باشد.

-       بند2- رئیس موقت : اگر رئیس کمیسیون غیبت داشته باشد یا در انجام وظایف ناتوان باشد فرماندار عضو شورای سلطنتی می‌تواند به هر کمیسیونر این اختیار را بدهد تا به عنوان رئیس انجام وظیفه نماید.

-       بند3- حدنصاب : اکثریت کمیسیونرها حدنصاب کمیسیون را تشکیل می‌دهند.

-       بند4- پست‌های بلا تصدی : پست‌های بلا تصدی در کمیسیون نباید به حقوق دیگر اعضاء در مسیر انجام وظایف‌شان لطمه وارد کند.

-       بند5- مکان جلسات ویژه : کمیسیون ممکن است بعضی اوقات جلساتی که برای هماهنگی و هدایت مناسب فعالیتها لازم و ضروری بنظر می‌رسد را در این مکان برگزار کند.

 

حیطه قدرت و وظایف کلی کمیسیون

ماده 5- قدرت و وظایف

کمیسیون بایستی :

الف- انتصاب نماید یا زمینه انتصاب افراد واجد شرایط را با لحاظ مواد قانونی تصریح شده در این قانون فراهم نماید.

ب- به جانشین رئیس یا مدیر کل در زمینه برنامه‌های توسعه و آموزش کارکنان حوزه خدمات دولتی کمک کرده و نظرات مشورتی ارائه دهد.

ج- افراد شایسته که می‌توانند کمیسیون را در انجام امور وظایف محوله یا ری دهند را به همکاری دعوت نماید.

د- در زمینة نحوة اداره و اجرای «قانون استخدام» به فرماندار عضو شورای سلطنتی گزارش ارائه دهد و هم‌چنین در این زمینه آنچه که مد نظر کمیسیون است را هم لحاظ نماید.

1-5- تقاضا برای اجرای برنامه برابری در استخدام

بند1- هیأت عامل خزانه داری می‌تواند از کمیسیون درخواست نماید تا «برنامه برابری در استخدام» را در حوزة خدمات دولتی و قسمتهای وابسته به آن به مورد اجرا گذارد.

بند2- هم‌چنین مدیر کل قادر است که از کمیسیون درخواست نماید که «برنامه برابری در استخدام» را در آن بخش از حوزة خدمات دولتی که در حیطه قدرت و اختیار قانونی وی است   را اجرا نماید.

بند3- کمیسیون قادر است به صلاحدید خودش به هر درخواست یا تقاضای رسیده بموجب بند1و2 فوق رسیدگی نموده و اقدام عملی بکار بندد.

بند4- رسیدگی به نظرات و ابتکارات فردی : هر کجا کمیسیون تشخیص دهد که فعالیتی برای پیشبرد و بهتر انجام دادن برنامه‌های استخدام مناسب است بایستی آنها را با توجه به اعمال مواد این قانون انجام دهد.

بند5- تعریف برنامه برابری در استخدام : در اینجا «برنامه برابری در استخدام» به معنی خط مشی یا برنامه‌ای است که توسط هیأت عامل خزانه‌داری در راستای جامه عمل پوشاندن به عدالت استخدامی در حوزة خدمات دولتی به تصویب رسیده است.

تفویض اختیار

ماده6- تفویض اختیار به مدیر کل

بند1- کمیسیون می‌تواند به مدیر کل این اختیار را بدهد که هر کدام از قدرت، وظایف و یا اهرمهایی که کمیسیون بموجب این قانون حائز آن است و هم‌چنین هر کدام از منابع قدرت، وظایف یا اهرمهای تصریح شده در مواد و بندهای 1-7 ، 21 ، 34 ، 4-34 ، 5-34 ، را برای پیشبرد وظایف بر طبق این قانون  اعمال کند.

بند2- هم‌چنین هر کجا که کمیسیون : نظر و عقیده‌ای داشته باشد مبنی بر اینکه فردی که در حوزة خدمات دولتی مشغول است و به وی اختیاری بر اساس ماده 6 تفویض شده است واجد شرایط انجام دادن وظایف محوله نیست نظرش را اعمال کند که اینجا نظر کمیسیون نافذ است.

-       نظر یا عقیده‌ای دارد در مورد اینکه فردی که در حوزة خدمات دولتی منصوب است و به وی اختیاری بر اساس ماده 6 تفویض شده است در تناقض با شرایطی است که اختیار باید تفویض شود، کمیسیون با لحاظ ماده 3 این قانون بایستی انتصاب وی یا اختیار تفویض شده به وی را لغو نماید یا ماده قانونی وضع کند که اینگونه انتصاب‌ها و تفویض اختیارا ت صورت نگیرد بعد از این کمیسیون می‌تواند فرد واجد شرایط را منصوب نماید.

-       بند3- هم‌چنین کمیسیون می‌تواند پیرو ماده 2 این قانون از انتصاباتی که در حوزة خدمات دولتی است و از طریق هیأتی که مأمور رسیدگی به این موضوع از طرف کمیسیون شده است جلوگیری کند البته اگر مستخدم یا مدیر کل اعتراضی داشته باشد باید  فرصتی به آنها داده شود تا اظهارات آنان مورد استماع کمیسیون قرار گیرد.

-       بند4- هم‌چنین کمیسیون می‌تواند تجدید نظر کند، لغو نماید یا ابقا کند اختیاری که بر اساس ماده 6 اعطا یا تفویض کرده است.

تفویض اختیار توسط مدیر کل

-       بند5- مدیر کل می‌تواند به یک یا چندین فرد در حیطه اعمال قدرت خودش اختیاری واگذار کند تا اعمال قدرت نموده یا نقش یا وظایف مربوط به مدیر کل را بر طبق این قانون بر عهده گیرند مشروط بر اینکه به تصویب کمیسیون رسیده باشد و منطبق بر اختیار اعطا یا تفویض شده توسط کمیسیون بر طبق ماده 6 باشد یعنی قدرت وظایف و نقش‌هایی که کمیسیون اجازة تفویض به مدیر کل داده است را تفویض نماید.

-       بند6- مدیر کل موقت : در غیاب مدیر کل، شخص گماشته شده توسط مدیر کل وظایف‌اش را فقط در غیاب وی انجام می‌دهد اگر فردی به این منظور گماشته نشده باشد یا اینکه اصلاً مدیر کل منصوب نشده باشد فرماندار عضو شورای سلطنتی می‌تواند فردی را بموجب قانون به این سمت انتخاب نماید که در این صورت فرد همان قدرت و اختیار را دارد و وظایفی            را که مدیر کل، دارا است بر عهده می‌گیرد.

1-6- قدر ت، وظایف و نقش کمیسیون

براساس بند 3 ماده 7 قدرت، وظایف یا نقش‌هایی که کمیسیون به موجب این قانون بر عهده دارد و بجز موارد تصریح شده در ماده 35، می‌تواند کمیسیونر یا هر مستخدمی که توسط کمیسیون به وی این اختیار اعطاء شده است، اعمال شود و بمورد اجرا گذاشته شود.

ماده7- مدیر کل و کارکنان باید به کمیسیون کمک نمایند و امکانات و اطلاعات و تسهیلات لازم را به منظور دستیابی کمیسیون به انجام وظایف‌اش  فراهم کنند.

1-7- تحقیق وتفحص (نظارت)

کمیسیون می‌تواند در قلمرو اختیارات قانونی خوداش هرگونه تحقیق و تفحصی را اعمال نماید.

2-7- قدرت (اختیارات) کمیسیون : کمیسیون هر نوع اعمال قدرتی که در بخش دوم «قانون رسیدگی و تحقیق کانادا» تصریح شده است را بمنظور انجام وظیفه تحقیق و گزارش‌دهی بجز وظیفه حسابرسی یا ممیزی مالی را می‌تواند اعمال کند.

3-7- قدرت افراد عضو کمیسیون :

بند1- کمیسیون می‌تواند هر موردی را که توسط کمیسیونر یا هر فرد دیگر عضو کمیسیون برای تحقیق، تفحص یا گزارش  پیشنهاد می‌شود در دستور کار تحقیق قرار دهد.

بند2- هر جا که کمیسیون پیرو بند 1 فوق تشخیص دهد که تحقیق یا گزارشی توسط یک کمیسیونر لازم است که صورت پذیرد در اینجا کمیسیونر قدرت، اختیارات تصریح شده در قسمت 2-7 را حائز می‌شود.

بند3- هر جا که کمیسیون پیرو بند 1 فوق تشخیص دهد که تحقیق یا گزارشی لازم است که توسط یکی از اعضا به غیر از کمیسیونر صورت پذیرد این عضو قدرت و اختیارات تصریح شده در قسمت 2-7 را حائز می‌شود.

4-7- با توجه به شروط تصریح شده توسط کمیسیون ، هیأت عامل تأسیس شده بموجب بندهای 3-6 ، 1-21 یا 1-34  قدرت و اختیارات اشاره شده در قسمت 2-7 را حائز می‌شود.

5-7- کمیسیون می‌تواند با توجه به بخش 5-34 ، برمبنای تحقیق و تفحص یا گزارش‌های رسیده بموجب این قانون یا آنچه که توسط مدیر کل ارائه می‌شود اقدامات اصلاحی مناسب را اعمال نماید.

 

بخش دوم انتصاب

حق انحصاری انتصاب

ماده8- علاوه بر مورادی که در این قانون در مورد انتصاب به آن اشاره شده است کمیسیون حقوق و اختیارات انحصاری برای انتصاب افرادی که در حوزة خدمات دولتی استخدام شده‌اند   را دارا می‌باشد.

 

انتصاب دیپلماتیک

ماده9- هیچ کس نبایستی طوری این قانون را تفسیر کند که بر حقوق ملکه در انتصاب سفرا، وزراء کمیسیونرهای عالی رتبه یا سرکنسول‌های کانادا در دیگر کشورها تأثیر گذارد یا آنرا محدود نماید یا فردی را به عنوان نماینده کانادا در دیگر کشورها منصوب نماید.

ماده10- انتصابات مبتنی بر شایستگی

بند1- به طریقی که کمیسیون تعیین می‌نماید انتصابات از حوزه خدمات دولتی بایستی بر مبنای شایستگی صورت پذیرد که از طریق رقابت با دیگر فرایندهای انتخاب نیروی انسانی که بر مبنای سیستم شایستگی استوار است صورت پذیرد. [4]

بند2- در راستای رسیدن به اهداف بند 1 فوق انتخاب افراد برمبنای شایستگی می‌تواند بر اساس ضوابط و مقرراتی باشد که در کمیسیون معین شده است بدین معنی که شایستگی فردی که منصوب می‌شود باید بر اساس معیارها و استانداردهای شایستگی که در کمیسیون تعیین شده است اندازه‌گیری و سنجش شود نه اینکه شایستگی فرد بر اساس مقایسه با شایستگی دیگر افراد اندازه‌گیری شود. [5]

 

انتصاب از حوزه خدمات دولتی

ماده11- انتصابات بایستی از حوزه خدمات دولتی (افرادی که استخدام در دستگاههای مشمول قانون خدمات دولتی می‌باشند) صورت گیرد.

 

استانداردها و معیارها

ماده12- استانداردها

بند1- به هدف تعیین کردن مبنایی برای انتخاب افراد شایسته بموجب ماده 10، کمیسیون می‌تواند استانداردهائی را برا انتخاب افراد مثل آموزش، دانش، تجربه، زبان، محل اقامت فرد وضع نماید   و بر حسب مورد با توجه به ماهیت وظایفی که فرد باید انجام دهد با در نظر گرفتن نیازهای آینده و حال خدمات دولتی معیارهای دیگری که کمیسیون لازم و ضروری بداند،وضع نماید. [6]

سازگاری عوامل

بند2- هیچ کدام از معیارعای وضع شده در بند یک فوق نبایستی با طبقه‌بندی معیارهایی که در قانون «مدیریت مالی کانادا» تصریح شده است در تعارض باشد.

 

عدم تبعیض

بند3- کمیسیون نبایستی چه در مرحله وضع و چه در مرحله اجرا و کاربرد معیارهایی که بموجب بند 1 ماده 12 ایجاد می‌شود، بین افراد بخاطر عواملی مثل نژاد، ریشه قومی یا ملی، رنگ، مذهب، سن و جنس، وضعیت ازدواج، جایگاه خانوادگی، معلولیت جسمی یا محکومیتی که مورد عضو قرار گرفته‌اند تبعیض قائل شود. [7]

 

مشورت و رایزنی

بند4- بنا بر تقاضا یا نظر کمیسیون در ارتباط با معیارهای بند 1 ماده 12 یا مقررات ارتقاء یا خاتمه خدمت یا انتصاب افراد، هر جا که مشورت با نمایندگان هیأت عامل خزانه‌داری یا سازمانهای کارگری و کارمندی(اتحادیه‌ها) که مذاکره با آنها در لایحه نظامات یا روابط استخدامی خدمات دولتی کانادا مجاز شمرده شده است، لازم باشد این مشورت یا رایزنی بایستی صورت پذیرد.

 

تجدید نظر در شرایط احراز(صلاحیت‌ها)

1-12- کمیسیون به جهت اطمینان از اینکه معیارهای شرایط احراز یا تعیین صلاحیت افراد منجر به انتخاب افراد شایسته می‌شود،می‌تواند تک‌تک معیارهای تعیین صلاحیت و واجد شرائط بودن افراد را که توسط مدیر کل برای انتصاب افراد در هر شغل و سمت یا هر طبقه  شغلی مورد   تجدید نظر و بررسی قرار دهد.

ماده13- وضع معیارها

بند1- کمیسیون می‌تواند به منظور رقابت افراد  وبطور کلی در حوزه فرایندهای انتخاب افراد، معیارهای جغرافیایی، شغلی و سازمانی که داوطلبین در آینده برای تعیین صلاحیت و احراز واجد شرایط بودن با آنها مواجه می‌شوند وضع و تصویب نماید.

 

معیارهای مختلف برای افرادی که در معرض تبعیض قرار دارند

بند2- کمیسیون می‌تواند در چارچوب وضع معیارهای بند 1 ماده 13 فوق برای آن دسته از افرادی که احتمالاً مورد تبعیض قرار می‌گیرند معیارهای مختلفی وضع نماید افرادی مثل زنان، افراد بومی، افراد با ناتوانیهای جسمی(معلولیت) وافراد دارای نژاد، رنگ خاص و افرادی که در کانادا به عنوان اقلیت شناخته شده‌اند.

 

رقابت‌ها

ماده14- آگهی

بند1- کمیسیون باید آگهی‌های استخدامی بمنظور رقابت در استخدام را به همراه شرایطی که مدنظر کمیسیون است در معرض نمایش عموم بگذارد تا از این طریق فرصت مناسب تکمیل فرم در خواست برای همة افراد واجد شرائط فراهم شود.

بند2- هم‌چنین آگهی‌هایی که بموجب بند 1 انتشار می‌یابد بایستی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی منتشر شوند مگر اینکه حسب مورد، کمیسیون نظر دیگری داشته باشد.

 

فرم درخواست

ماده15- فرم‌های درخواست بایستی به همان فرم و شکل و به همان روش که کمیسیون معین کرده است مورد بررسی و تأئید قرار گیرند.

ماده16- رسیدگی به درخواست‌ها

بند1- کمیسیون بایستی بمنظور انتخاب افراد واجد شرایط برای هر پست، همة درخواست‌های رسیده را  با توجه به برنامه زمانی معین مورد بررسی و امکان نظر قرار دهد و بعد از آن زمینه برگزاری آزمون ، مصاحبه و تحقیق را فراهم نماید.

بند2- هر نوع آزمون، امتحان یا مصاحبه‌ای که بموجب ماده 16 برای افراد در مورد سنجش آموزش(تحصیلات)، دانش و تجربه داوطلبین صورت می‌گیرد بایستی به زبان انگلیسی یا فرانسوی

یا هر دوی آنها باشد.

بند3- هم‌چنین هر آزمون، امتحان یا مصاحبه‌ای که بموجب ماده 16 برای تعیین صلاحیت یا معیارهای شرائط احراز داوطلبین صورت می‌گیرد باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی یا هر دو باشد.

 

بازماندگان جنگ (ایثارگران)

بند4- در مواردی که داوطلبین از طریق مکانیزم رقابت باز با هم رقابت می‌کنند کمیسیون می‌تواند به متقاضیان واجد شرایط ویژه امتیازاتی بدهد که شامل :

الف- افرادی که به دلایل مرتبط با جنگ مستمری خدمات جنگ دریافت می‌کنند.

ب- افرادی که در ردیف الف قرار نمی‌گیرند ولی ایثارگران یا در ردیف بازماندگان ایثارگران قرار می‌گیرند که در قانون به آنها اشاره شده است.

ج- افراد ایثارگری که شهروند کانادا هستند ولی در ردیف الف و ب فوق قرار نمی‌گیرند.

به دلیل اینکه دست کمیسیون برای انتخاب لیست افراد شایسته باز باشد کمیسیون حتی می‌تواند انتخاب افراد شایسته که در بند 1 ماده 16 به آن اشاره شده است را تماماً به افراد اشاره شده در هریک از ردیفهای بند 4 فوق اختصاص ‌دهد.

ماده17- ایجاد لیست یا لیست‌های شایستگی برای مشخص شدن و گزینش افراد شایسته          

بند1- از بین داوطلبان واجد شرائط در یک رقابت(باز یا بسته) کمیسیون باید داوطلبان را به ترتیب امتیازات فضلی در یک یا چند تا از لیست‌های شایستگی قرار دهد تا هر جا که کمیسیون لازم و ضروری بداند در پر کردن لیست‌های بلاتصدی موجود یا آینده از آنها استفاده نماید. [8]

 

حیطه مشمول داوطلبین با معیار‌های خاص 

تبصره1- داوطلبین ممکن است در لیست شایستگی قرار گیرند در حالی که علاوه بر آن مشمول معیارهای قابلیت اطمینان(Reliability ) معاینات پزشکی و . . . که از سوی هیأت عامل خزانه‌داری تعیین می‌گردد هم بشود.

بند2- یک لیست شایستگی برای مدت زمانی که از طرف کمیسیون معین می‌شود معتبر می‌باشد.

بند3- کمیسیون باید داوطلبین واجد شرایط را که از طریق رقابت بسته در لیست شایستگی قرار گرفته‌اند در اولویت قرار دهد.

بند4- کمیسیون باید بعد از تکمیل لیست شایستگی از طریق رقابت باز موارد مصرح در ماده 16 و انجام تحقیقات لازم، باید برای انتخاب و انتصاب بر طبق اصول زیر گام بردارد :

الف- افرادی که در ردیف الف بند 4 ماده 16 قرار می‌گیرند و هم‌چنین افراد واجد شرایط شایستگی هستند در بالاترین ردة افراد شایسته قرار می‌گیرند.

ب- افرادی که در ردیف ب بند 4 ماده 16 قرار می‌گیرند و هم‌چنین واجد شرایط شایستگی هستند بلافاصله بعد از افراد ردیف الف فوق قرار می‌گیرند.

ج- افرادی که در ردیف ج بند 4 ماده 16 قرار می‌گیرند و هم‌چنین واجد شرایط شایستگی بعد از افراد ردیف ب فوق قرار می‌گیرند.

د- افرادی که در ردیف‌های الف و ب و ج فوق قرار نمی‌گیرند و حائز شرایط شایستگی هستند به ترتیب بعد از افراد ردیفهای فوق قرار می‌گیرند.

گنجاندن محدودیت‌های سنی و . . . برای ایثارگران

بند5- که به موجب این قانون و نه دیگر قوانین، محدودیت سنی و شرایط جسمانی و فیزیکی در منصوب شدن به حوزه خدمات کشوری برای افرادی که در ردیف‌های الف و ب بند 4 فوق قرا ر می‌گیرند تجویز نمی‌شود مگر اینکه کمیسیون، سن معین یا شرایط جسمانی رضایت بخش را برای اینکه فرد در انجام وظایف‌اش توانا باشد را وضع نماید.

ماده18-انتصابات از طریق لیست شایستگی

بند 1- هرگونه انتصاب افراد بموجب این قانون بایستی از طریق لیست تنظیم شده برای شایستگی افراد با لحاظ مقررات تعیین شده توسط کمیسیون صورت پذیرد. [9]

 

انتصاب برای ادارات محلی

ماده19- در انتصاب برای ادرات محلی وقتی که انتصاب از بیرون حوزه خدمات دولتی (دستگاههای غیر مشمول) صورت می‌گیرد داوطلبینی که بومی همان منطقه هستند نسبت به دیگر داوطلبان که بومی آن محل یا منطقه نیستند در اولویت هستند.

ماده20- کارکنانی که در حوزه خدمات دولتی مشغول به خدمت هستند بایستی افراد متخصص و آشنا به زبان انگلیسی یا فرانسوی یا هر دو زبان تا آن حدی که کمیسیون برای انجام وظایف واحد یا بخشهای وابسته به خدمات دولتی، بطور اثر بخش و مؤثر لازم می‌داند، باشند.

 

ماده21-استیناف

بند1- هر کجا که یک شخص به موجب این قانون منصوب شده باشد وانتخاب وی از طریق رقابت بسته صورت گرفته باشد در طول مدت تصدی اگر به انتصاب اعتراضی داشته باشد می‌تواند آنرا مطرح کرده تا توسط هیأتی که به این منظور توسط کمیسیون تشکیل شده است مورد رسیدگی قرار گرفته و فرصت لازم برای استماع اعتراضات فراهم بشود. [10]

تبصره1-بند1- هم‌چنین فردی که بموجب این قانون انتصاب شده است یا قرار است منصوب بشود و انتخاب وی برای انتصاب از داخل حوزه خدمات دولتی بر اساس فرایند انتخاب کارکنان صورت گرفته است و در زمان انتخاب معیارهای بند 1 ماده 13 در مورد وی احراز شده است ولی به انتصاب اعتراض داشته باشد می‌تواند در طول مدت زمانی که کمیسیون معین می‌دارد درخواست استیناف نماید تا توسط هیأتی که به این منظور توسط کمیسیون تشکیل شده است مورد رسیدگی قرار گرفته و فرصت لازم برای استماع اعتراضات وی فراهم شود.

 

1-21- استیناف توسط دادگاه فدرال استیناف

با توجه به لایحه دادگاه فدرال ، درخواستی که به شعبه دادرسی دادگاه فدرال برای تخفیف مجازات به موجب ماده 17 یا 1 18 آن لایحه در اعتراض به تصمیم هیأت موضوع قسمت 1-12 تسلیم می شود بایستی به دادگاه فدرال استیناف ارسال شود و این در صورتی است که یا طرفین درخواست موافق باشند یا براساس آیین نامه و رویه دادگاه فدرال استیناف و طبق موازین حقوقی مشخص شود که در حوزه صلاحیت قضایی مدیر کل ، پیش داوری تعصب آمیز و... در صدور رأی صورت گرفته است . در هر حال موضوع استماع شده و رأی قطعی توسط شعبه دادرسی دادگاه فدرال و براساس استیناف صورت گرفته توسط دادگاه فدرال استیناف صادر می شود.

 

وظایف کمیسیون وقتی که تصمیمات(در مورد حکام افراد) ابلاغ می‌شود.

بند2- تصمیمات ابلاغ شده (در مورد احکام صادره) توسط هیأت موضوع بند 1 فوق و تبصره آن در هر صورت باید نظر کمیسیون (رد یا تأئید آن) اعلام شده باشد.

انتصاب به دیگر سمت‌ها

تبصره1-بند2- هر زمان که با انتصاب فرد مشخصی بر اساس بند 2 موافقت نشده کمیسیون می‌تواند این شخص را به سمتی در حوزه خدمات دولتی متناسب با توانائیها و روحیت‌های وی منصوب کند و حق وی را محفوظ داشته باشد.

 

دیگر معیارها

بند3- هر جا که هیأت موضوع بند 1 و تبصره آن معین نماید که نقص و کاستی در فرایند انتخاب افراد برای انتصاب آنها در حوزة این قانون وجود دارد کمیسیون می‌تواند معیارهایی را برای رفع این نواقص تصویب نماید.

بند4- هر جا که فردی به موجب این قانون منصوب شده باشد و انتصاب وی بر اساس معیارهای بند 3 انجام شده باشد و این فرد در مورد انتصاب بر اساس آن معیارها اعتراضی داشته باشد از این نظر که آن معیارها منجر به انتخاب افراد شایسته نمی‌شوند می‌تواند رسیدگی خود را بر اساس بند 1 وتبصره ذیل آن در دستور رسیدگی قرار دهد.

1-2- استخدام غیر منتظره (یکباره)

بند1- کمیسیون می‌تواند در موقع اضطراری هر فردی را در حوزه خدمات دولتی برای یک دوره که مدت آن حداکثر 90 روز است منصوب کند.

بند2- شخصی که بموجب بند 1 فوق منصوب شده است مواد و بندهای این قانون شامل حال وی نمی‌شود.

بند3- اختیار کمیسیون برای انتصاب افرادی از حوزة خدمات دولتی که دورة آن مشخص است و حداکثر 90 روز است به هیچ وجه قابل ابطال نمی‌باشد.

 

بخش سوم- استخدام

-       مدت تصدی

 ماده 22- هر انتصاب بموجب این قانون، زمان مؤثر آن از تاریخ مشخص شده در دستورالعمل انتصاب می‌باشد.

 

سوگند اداری و وفاداری

ماده23- مدیر کل و کارکنانی که از خارج از حوزه خدمات دولتی منصوب می‌شوند سوگند اداری و وفاداری که همراه با تشریفات رسمی است را ادا نماید. [11]

 

مدت تصدی در پست اداری

ماده 24- بموجب این قانون و دیگر قوانین کانادا و مقررات تفصیلی آن قوانین، مدت تصدی   یک کارمند تا زمانی مؤثر است که احساس رضایت و خوشایندی درونی برای وی به همراه دارد مگر اینکه دورة استخدام و تصدی وی یک دورة دقیق مشخص باشد یا برای دوره‌ای نامعین به استخدام درآمده باشد. [12]

 

انتصاب دوره‌ای

ماده25- کارمندی که برای یک دورة مشخص به استخدام درآمده است پایان یا انقضاء دورة وی به این معناست که وی می‌تواند در سر کار حاضر نشود.

 

استعفا یا کناره‌گیری

ماده26- یک کارمند می‌تواند از دستگاههای مشمول خدمات دولتی استعفا بدهد با تسلیم یک یادداشت کتبی به مدیرکل که در آن هدف و قصداش از استعفا مشخص شده باشد و وقتی که مدیرکل با استعفایش موافقت کرد کارمند می‌تواند انجام وظیفه را متوقف نماید.

ماده28-  دورة آزمایشی

بند1- کارمندی که خارج از دستگاههای مشمول قانون خدمات دولتی منصوب شده است بایستی یک دورة آزمایشی را از تاریخ انتصاب تا پایان دوره به همان طریقی که کمیسیون معین می‌دارد طی کند. [13]

تبصره-1- اگر کارمند در طول دوره آزمایشی منصوب پست دیگری شد یا جابجائی در پست داشت از دورة آزمایشی اشاره شده در بند 1 فوق معاف نمی‌باشد.

بند2- مدیرکل می‌تواند در هر زمان از دورة آزمایشی هر کارمند به وی اعلام کند که کار وی مورد قبول نمی‌باشد در این صورت دلیل آنرا در پایان به وی متذکر می‌شود و این به معنای پایان دورة آزمایضشی وی است. [14]

 

خاتمه خدمت

ماده29- خاتمه خدمت کارکنان

بند1- در شغل‌هایی که مستمر نیست هر جا که خدمات یک کارمند به دلیل نبود کار ضروری تشخیص داده نشود مدیرکل می‌تواند بر اساس مقررات کمیسیون کار کارمند را مختومه اعلام کند.

تبصره1- هر جا بر اساس بند فوق مدیر کل خاتمه خدمت یک کارمند را اعلام کند اگر کمیسیون تشخیص دهد که کارمند مذکور برای خدمات دولتی فرد مؤثر و مفیدی است قبل از خاتمه خدمت می‌تواند وی را بدون رقابت و در اولویت بر دیگر افراد دوباره منصوب کند.

بند2- فردی که بر اساس بند 1 مستحق خاتمه خدمت است در این مدت کمیسیون می‌تواند فرد یا عده‌ای از افراد وارد رقابت کرده تا شخصی که واجد شرایط بوده خاتمه خدمت وی اعلام نشود.

بند3- بند 1 فوق برای افرادی که مدت تصدی آنها در خدمات دولتی دارای یک زمان مشخص است را در بر نمی‌گیرد.

ماده30- غیبت یا عدم حضور کارمند

بند1- هر جا که یک کارمندی در سر پست حضور پیدا نمی‌کند و شخص دیگری برای یک مدت نامعین به جای وی منصوب شده است در طول دورة غیبت و تا یکسال بعد از آن این فرد از نظر کمیسیون فردی حائز شرایط است تا در اولویت انتصاب قرار گیرد.

بند2- اگر کارمندی که در غیبت به سر می‌برد به آن پست برگردد اینجا بدون رقابت و در ترجیح بر دیگر افراد، فردی حائز شرایط است.

 

طرفدرای یا جانبداری سیاسی

ماده32- تعریف کاندیدا یا داوطلب شدن

کاندیدا یا داوطلب بر اساس مفاد بند 33 و 34 به معنی فردی است که در انتخابات برای عضویت در مجلس عوام یا شورای سیاستگذاری استانها شرکت می‌کند.

ماده33- نه مدیر کل و نه کارمندان به استثنای مواردی که به آنها مجوز داده شده است نبایستی :

-  له یا علیه یک کاندیدا فعالیت کنند.

-  له یا علیه حزب یا دسته سیاسی فعالیت کنند.

-  جزو کاندیدا(ماده 32) باشند.

ماده34- بازجوئی و رسیدگی

بند1- اگر در مورد یک کاندیدا که مشخص شود مدیر کل یا جزء کارکنان است به کمیسیون گزارش شود که از ماده 33 تخطی کرده است مورد تخطی فرد بایستی به هیأتی که از طرف کمیسیون به منظور رسیدگی به این موارد تعیین شده است ارجاع شود تا فرصتی داده شود تا فرد دفاع کرده و دفاعیات وی استماع شود.

وظیفه کمیسیون در اعلام تصمیمات مرتبط با بازجویی  

  بند2- کمیسیون وقتی که توسط هیأت فوق تصمیمی در مورد بازجوئی در مورد اتهام وارده بموجب بند 1 صورت گرفت باید :

الف- در مورد مدیر کل اگر باشد بایستی تصمیم را به فرماندار کل در شورای سلطنتی گزارش دهد اگر که هیأت بازجوئی (تحقیق و تفحص) تصمیم گرفته است که مدیر کل از ماده 33  تخطی کرده است مدیر کل مشمول انفصال از خدمات دولتی می‌شود.

-       در مورد کارکنان اگر هیأت بازجویی تصمیم گرفته است که وی از ماده 33 تخطی کرده است کارمند هم مشمول انفصال از خدمات دولتی می‌گردد.

 

بخش 1/3 انتقال یا جابجایی

1-34- حق انحصاری انتقال

بند1- بجز در مواردی که این قانون مقرر کرده است مدیر کل در حوزة قلمرو قدرت خودش دارای حقوق و اختیارات منحصر به فرد برای انتقال یا جابجائی افراد از درون بخشهای خدمات دولتی کانادا می‌باشد.

بند2- انتقال می‌تواند بموجب مقررات و مجوز کمیسیون در درون گروههای شغلی یا بین گروههای شغلی صورت پذیرد.

بند3- دورة بکارگیری نامعین است مگر اینکه به آن اشاره شده باشد.

 

شرایط انتقال

2-34- روش انتقال

بند1- انتقال بایستی به همان طریقی صورت گیرد که هیأت عامل خزانه‌داری معین کرده است.

بند2- انتقال نباید به طریقی صورت گیرد که باعث افزایش دروة تصدی قانونی یک کارمند بشود.

بند3- هیچ کارمندی نباید جابجا شود مگر اینکه با رضایت خود وی صورت گرفته باشد.

 

اعتراض به انتقال

3-34- شکایت به مدیر کل

بند1- کارمند یا کارمندانی که منتقل می‌شوند می‌توانند در صورت اعتراض در زمان مشخص شده به طریقی که هیأت عامل خزانه‌داری مشخص کرده به مدیرکل شکایت خود را تسلیم کنند مبنی بر اینکه بموجب این قانون انتقال آنها مجاز نیست یا اینکه غیر قانونی است .

بند2- بعد از دریافت شکایت بند 1 فوق مدیر کل بایستی جابجائی را به روشی که هیأت عامل خزانه‌داری معین کرده است مورد تجدید نظر قرار دهد و اقدام اصلاحی مثل لغو جابجائی و انتقال و . . . . به طریقی که مناسب می‌داند به عمل آورد.

بند3- مدیر کل می‌تواند واحد‌های کاری برای رسیدگی به موضوع بند 1 فوق معین نماید.

4-34- ارجاع به کمیسیون

بند1- مستخدمی که با استناد به بند 1 قسمت 3-34 شکایتی را تسلیم کرده است یا مستخدمی که موضوع شکایت وی جابجائی یا انتقال است  واز رسیدگی به شکایت یا اقدامات اصلاحی اعمال شده در مورد آن ناراضی است می‌تواند در زمان تعیین شده بدین منظور بر اساس مقررات تعیین شده توسط کمیسیون شکایت خود را به کمیسیون تسلیم نماید.

بند2- کمیسیون موظف است برای رسیدگی به جابجائی صورت گرفته بموجب بند 1 فوق فرد مشخصی را مأمور رسیدگی و بررسی آن بنماید.

 

هدایت بازرسی‌ها

بند3- هر بازرسی که بموجب بند 2 فوق مأمور رسیدگی شده است بایستی بازرسی را به طریقی که کمیسیون مقرر داشته است انجام دهد و آن را به اطلاع مستخدمی که شکایت‌اش را به کمیسیون تسلیم کرده برساند بعد از آن به مستخدمی که جابجا شده و یا مدیر کل بایستی فرصتی برای استماع نظرات داده شود.

گزارش بازرس

بند4- بازرس بایستی به جهت کامل شدن فرایند بازرسی گزارش بازرسی را آماده کرده و آنرا بطور کتبی به اطلاع مستخدم مربوطه برساند و مستخدم مربوطه و مدیر کل یک نسخه کتبی از گزراش را مورد بررسی قرار داده و نظر خود را دربارة آن اعلام می‌دارند.

5-34- گزارش به کمیسیون

بند1- اگر بازرس نظر مدیر کل را که در بند 4 فوق به آن اشاره شده است نپذیرفت، بازرس بایستی موضوع را عیناً به کمیسیون گزراش نماید.

بند2- کمیسیون بعد از دریافت گزراش موضوع بند 1 فوق می‌تواند هر نوع اقدامات اصلاحی را که به اتفاق نظر کمیسیون می‌باشد مثل لغو جابجائی مستخدم و . . .  را مقرر کرده و دستور اجرای آنرا به مدیرکل ابلاغ نماید.

بند3- کمیسیون نمی‌تواند با توسل به مفاد بند 2 فوق به مدیر کل دستور دهد تا مستخدمی را منتقل نموده یا جابجا کند.

6-34- مواد 8 ، 10 تا 22، 38، 42 و 43 مشمول جابجائی قرار نمی‌‌گیرند.

 

بخش4 موارد کلی

-       مقررات

ماده35- مقررات وضع شده توسط کمیسیون : کمیسیون می‌تواند هر جا که لازم دانست مقرراتی را که مفید و اثر بخش به اهداف این قانون است وضع نماید.

ماده36- مقررات وضع شده توسط فرماندار عضو شورای سلطنتی به قرار زیر است :

الف- مقرراتی را وضع نماید که حیطه مشمول آن یکی یا همه مواد این قانو ن را در بر داشته باشد.

ب- در مورد همه یا یکی از مواد این قانون شامل مواردی که مرتبط با انتصابات در هر یک از بخشهای مشمول خدمات دولتی کانادا است مقررات وضع نماید.

ج- در راستای تحقق اهداف ماده 34، روشی را که فرایند بازرسی و تحقیق را تسهیل نماید تجویز کرده و مقررات مربوطه را وضع نماید.

ماده37- دیگر مقرراتی که فرماندار می تواند وضع کند

بند1- فرماندار به پیشنهاد کمیسیون می‌تواند مقرراتی را در مورد پستها یا افرادی را که مشمول ماده 41 می‌شوند وضع نماید.

بند2- در راستای تحقق اهداف بند 2 ماده 2، فرماندار به توصیه کمیسیون می‌تواند هر بخش یا دستگاهی از خدمات دولتی کانادا را به این منظور (وضع مقررات در حیطه اختیاراتش) مسؤول نماید.

بند3- فرماندار به پیشنهاد کمیسیون می‌تواند بخش یا واحدی را که بموجب بند 2 فوق تعیین کرده است را لغو نماید.

1-37- مقررات هیأت عامل خزانه‌داری در رابطه با جابجائی

بند1- هیأت عامل خزانه‌داری می‌تواند مقرراتی را در مورد جابجائی‌ها وضع نماید.

بند2- هیأت عامل خزانه‌داری می‌تواند در رابطه با سطوح ، درجه یا اهمیت مواد یا بندهای این قانون که مرتبط با گروه یا طبقات شغلی مختلف یا تغییرات آنها می‌باشد مقرراتی را وضع، تغییر یا اضافه نماید.

بند3- هیأت عامل خزانه‌داری می‌تواند هر جا که لازم و ضروری تشخیص بدهد در رابطه با مقررات فوق با نمایندگان کمیسیون یا سازمانهای کارمندی به مشورت و مذاکره بپردازد.

2-37- مقررات وضع شده در حیطه این قانون می‌تواند کاربرد کلی و عمومی داشته باشد یا برای فردی مشخص یا گروه شغلی یا بخشی از دستگاههای خدمات دولتی یا دستگاههای وابسته به آن قابلیت کاربرد داشته باشد.

تعریف خدمات دولتی

3-37- خدمات دولتی به معنی واحد، دستگاه یا بخشهای خدمات دولتی کانادا است که در بخش اول برنامه اول «قانون نظامات یا روابط استخدامی کارکنان خدمات دولتی کانادا» تصریح شده است  نرخ پرداخت برای افرادی که منصوب می‌شوند.

ماده38- بر اساس «قانون مدیریت مالی کانادا» کمیسیون می‌تواند فردی را که به پستی منصوب می‌کند به دلیل ویژگیهای خاص یا کلی که مدنظر قرار می‌دهد آن پست را همطراز با نرخ پرداختی که مناسب می‌داند بنماید.

ماده39- ستاد وزراء : هر وزیر می‌تواند دستیار یا معاون اجرائی و دیگر افرادی را که برای ادارة بهتر امور لازم می‌داند منصوب نماید.

-       دیگر مقامات دولتی

-       انتصاب توسط فرماندار عضو شورای سلطنتی

ماده40- فرماندار می‌تواند منصوب نماید یا ابقا کند :

-       دبیر شورای سلطنتی و منشی کابینه

-       دبیر مجلس سنا

-       دبیر مجلس عوام

-       منشی فرماندار کل

1-40- رئیس خدمات دولتی

دبیر شورای سلطنتی و منشی کابینه در حکم رئیس خدمات کشور است.

 

استثنائات

ماده41- استثنا اشخاص و پست‌ها

بند1- در هر موردی که تصمیم کمیسیون بر این قرار گرفت که آن مورد نه عملی است و نه نافع برای خدمات دولتی یا هر کدام از مواد و بندهای این قانون یا هر کدام از پست‌ها یا افراد متصدی آنها یا طبقه‌ای از شغل(پست‌ها) یا افراد این وضعیت را دارد این کمیسیون با تصویب فرماندار عضو شورای سلطنتی می‌تواند موارد مذکور را در کل یا بخشی از این قانون جدا نماید.

بند2- کمیسیون با تصویب فرماندار عضو شورا می‌تواند موارد مستثنی شده در بند 1 فوق را مجدداً عملی وارد قانون کرده و صورت عملی بخشد.

 

اعمال و اقدامات غیر قانونی و متقلبانه

ماده42- هر جا که کمیسیون به دلایل قانع کننده‌ای برسد که عمل غیر قانونی یا متقلبانه در فرایند انتخاب و انتصاب افراد توسط مستخدمی صورت گرفته است کمیسیون می‌تواند فرد مورد نظر را در هر رده‌ای که باشد احضار نماید تا مورد بازجوئی قرار گیرد در نهایت اگر لازم بداند سوگند‌نامه را هم در مورد فرد مورد نظر برای مراحل بازجوئی انجام دهد. [15]

ماده43- هر جا که فردی مدنظر انتصاب به پستی است یا اینکه منصوب شده است و بموجب این قانون یا دیگر قوانین ثابت شود که مرتکب عمل متقلبانه‌ای گردیده است یا در نقض مقرراتی که در فرایند انتخاب و انتصاب بموجب این قانون جرم محسوب می‌شود. کمیسیون می‌تواند از پذیرش انتصاب وی استنکاف ورزد و یا اگر منصوب شده است می‌تواند انتصاب وی را لغو اعلام کند.

ماده44- هر فردی که در فرایند انتخاب به موجب این قانون، اجازه دهد یا ترغیب نماید فردی را که نقش فرد دیگری یا همدست یا همکار دیگری را بازی کند( جعل شخصیت یا نقش کسی را بازی کردن) این جرم محسوب می‌شود و مستحق مجازات و رسیدگی فوری است.

ماده45- هر فردی که از طریق دستگاه چاپ یا دیگر افراد دسترسی افراد به برگه آزمون یا دیگر منابع مرتبط با آزمونهایی که در ارتباط با فرایند انتخاب است را فراهم نماید این جرم محسوب شده که مستحق مجازات و رسیدگی فوری است.

سوگند

-اختیارات مسؤول مراسم تحلیف

ماده46- فرماندار عضو شورای سلطنتی می‌تواند به هر شخصی مجوز بدهد که مراسم تحلیف را سرپرستی نموده و سوگندنامه‌ای را به آنها بدهد و دریافت نماید.

-گزارش

ماده47- گزارش سالانه

بند1- کمیسیون باید 5 ماه بعد از پایان هر سال مالی گزارشی مشتمل بر موارد زیر را به وزیری که توسط فرماندار عضو شورای سلطنتی به این منظور گماشته شده است ارائه دهد :

الف- خلاصه مذاکرات و موضوعاتی که کمیسیون در طول سال به آنها پرداخته است.

ب- ماهیت و علت هر اقدامی که توسط کمیسیون به موجب ماده 4 یا بند 1 ماده6 انجام گرفته‌ است.

ج- گزارش در مورد پست‌ها و افرادی که بموجب ماده 41 در شمول استثنائات آن ماده قرار گرفته‌اند.

د- اقدامات و فعالیتهای کمیسیون در طول سال در ارتباط با اجرای برنامه‌های برابری در استخدام مثل فعالیتهایی که در طول سال برای انجام تعهدات وظایف کمیسیون بر اساس قانون برابری در استخدام صورت گرفته است.

 

گزارش به پارلمان

بند2-وزیری که از سوی فرماندار عضو شورای سلطنتی بموجب بند 1  فوق گماشته شده است بایستی حداکثر تا 15 روز بعد از دریافت گزراش آنرا به پارلمان ارائه دهد. اگر پارلمان جلسه و نشست در این مدت زمان نداشته باشد در اولین جلس‌ای که بعد از اتمام این 15 روز پارلمان تشکیل جلسه دهد تلاش نماید که در دستور کار قرار گیرد.

گزارش به رئیس خدمات دولتی

1-47- رئیس خدمات دولتی بایستی گزارش را از کلیه اقدامات انجام شده در حوزه خدمات دولتی در هر سال مالی به نخست وزیر ارائه دهد و نخست وزیر بایستی یک رونوشت ازآن گزارش را ظرف مدت 15 روز بعد از دریافت به پارلمان ارائه دهد. [16]

 

شمول قانون

ماده48- حیطه شمول یا کاربرد قانون : این قانون تمام کارکنانی که در ماه مارس 1967 یا بعد از آن به استخدام درآمده و منصوب شده‌اند را شامل می‌شود.



1 – لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل اول ماده 3

2 – لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل اول ، ماده 9

3 – لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل اول قسمت آخر ماده 3

4 – لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل هشتم ، ماده 40

5 – لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل هشتم ، ماده 40

6 – لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل هشتم ، ماده 40 و 41

7 – لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل هشتم ، مفاد مواد فوق

8 – لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل هشتم ، ماده 40

9 – لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل هشتم ، ماده 40

[10]- لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل دوم، مفاد ماده 14 و 15  

[11]- لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل دوم، مفاد ماده 11

[12]- لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل هفتم، مفاد ماده 34  

[13]- لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل هفتم، ماده 35

[14]- لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل هفتم، ماده 35

[15]- لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل دوم، مفاد ماده 15

[16]- لایحه مدیریت خدمات کشوری ، فصل دوازدهم ، ماده 67 

طراحی وب سایت مشاورین املاک آژانس مشاور املاک وب سایت مشاورین املاک وب سایت املاک طراحی وب سایت املاک طراحی وب سایت مشاورین املاک طراحی وب سایت آژانس مشاورین املاک طراحی وب سایت بنگاه املاک طراحی وب سایت فایل های ملکی طراحی وب سایت فروش املاک طراحی وب سایت فروش آپارتمان طراحی وب سایت اجاره آپارتمان وب سایت ویژه املاک وب سایت ویژه مشاورین املاک وب سایت طراحی فروش خانه وب سایت حرفه ای مشاورین املاک وب سایت حرفه ای آژانس املاک فروش وب سایت فروش وب سایت مشاورین املاک
All Rights Reserved 2023 © BSFE.ir
Designed & Developed by BSFE.ir